3096 dagar,Natascha Kampusch ♥

Jag tipas om denna boken, grym bra
Det handlar om en tjej som blir tagen av en äclig kille, hon blir misshandlad och svälter nästan hjäl.
Hon blev tagen som 10 åring och hon rymnde när hon var 18 år, hon insåg att hela hennes barndom var förd störd'

Så här står det på bak sidan

"Just som jag tänkte gå förbi tog han mig om midjan och lyfte in mig i minibussengenom de öppna bakdörrarna.
Alltsammansskedde i ena rörelse, som om hela scenen vore koreografi och vi båda hade övat in den tillsammans.
En fasans koreografi.
Skrek jag? Det tror jag inte. Och ändå var hela jag ett ena stort skrik, som när en mardröm blivit verklighet.
Man vill skrika men inte minsta läte kommer fram, man vill springa iväg men fötterna trampade bara runt i kvicksand"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Detta står inuti boken, jag tror att ni kan läsa detta


Det västa är att allt detta är sant, en sann historia. Hon blev tagen år 1998 och hon rymnde år 2007'

// Vilma




Kommentarer
Postat av: EMMAS!

Vinnaren av ett valfritt skal från Appleskal.se har nu dragits. Kika in och se om det var just du som vann! :)



direktlänk: http://perssoneemma.blogg.se/2011/august/vinnaren-av-valfrittskal-fran-appleskalse.html#comment

2011-08-07 @ 10:19:10
URL: http://HTTP://PERSSONEEMMA.BLOGG.SE
Postat av: Mimmi Naveed

Tack! :)

2011-08-07 @ 17:48:21
URL: http://mimmiiiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovin